Mesafeli Satış Sözleşmesi
ARTE MARBLE MESAFELİ/DOĞRUDAN MAL ÜRETİM VE SATIM SÖZLEŞMESİ ÖN BİLGİLENDİRME METNİ
Genel Bilgilendirme Hükümleri
Madde 1.Tanımlar
İşbu Ön Bilgilendirme Metni’nde yer alan;
Şirket:Arte Marble Madencilik San. Tic. Ltd. Şti ’ni,
Arte Marble:Şirket tarafından işletilen işletmenin adını,
Web Sitesi:Şirket mülkiyetindeki www.artemarble.com.tr domainine yerleşik web sitesi’ni,
Sözleşme: "Mesafeli Mal üretim ve Satım Sözleşmesi”’ni, ya da özel olarak belirtildiği hallerde "Kullanıcı ve Üyelik Hizmet Sözleşmesi”’ni
Aydınlatma Metni: KVKK Aydınlatma Metni’ni,
Ön Bilgilendirme Metni: Müşteri’nin sipariş verme anında ve öncesinde aldığı ürün veya hizmetler hakkında Şirket’çe detaylı ve açıkça düzenlenmiş Ön Bilgilendirme Metni’ni,
Kullanıcı(lar): Web Sitesi’ne çevrimiçi ortamdan erişen her gerçek ve tüzel kişi(ler)’i
Üye(ler): Web Sitesi’ne bilgilerini vererek kayıt olan ve üyelik sıfatını kazanan gerçek kişiler’i
Müşteri(ler):Şirket ya da Arte Marble ile Mesafeli Mal Üretim ve Satım Sözleşmesi ya da Mal Üretim ve Satım Sözleşmesi akdeden gerçek ya da tüzel kişi(ler)’i,
Tüketici: Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan her gerçek kişi’yi
Taraf/Taraflar: Tekil kullanım halinde yalnızca Şirket ya da Müşteri’yi, Çoğul kullanım halinde hem Şirket hem Müşteri’yi,
İçerik(ler): Web Sitesi ve/veya herhangi bir web sitesinden yayınlanan veya erişimi mümkün olan her türlü bilgi, dosya, resim, rakam, ses kaydı, video v.b görsel, yazınsal ve işitsel imgeler’i
Ürün(ler): Şirket ya da Arte Marble tarafından websitesinde, mağazada, sosyal medya platformlarında gösterilen müşteri tarafından özel sipariş verilerek bir benzeri hazırlanacak olan özel üretim ürün(ler)’i
Mağaza: Yakuplu Mah. Osmangazi Cad. 84. Sok. No:21/1adresinde faaliyet gösteren ticari işletmeyi,
Banka: 5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan lisanslı kuruluşları,
Kanun: Ayrıca belirtilmedikçe 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u,
Yönetmelik: Ayrıca belirtilmedikçe Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni,
İfade eder.
Madde 2. Amaç ve Konu
İşbu Ön Bilgilendirme Formu’nun amaç ve konusu, Şirket ve Müşteri arasındaki Sözleşme’ye ilişkin Kanun ve Yönetmelik hükümleri uyarınca bilgilendirilmesidir. Ayrıca Yönetmelik uyarınca yer verilmesi zorunlu olan hususlar Ön Bilgilendirme Metni’nde yer almaktadır.
Madde 3. Sözleşme Konusu Malın Temel Nitelikleri
Sözleşme konusu Ürünlerin ve/veya Hizmetlerin temel özellik , nitelik ve nicelikleri (türü, ebatı, ölçüsü, miktarı) Şirket tarafından Müşteri’ye elektronik ortam yazışmalarıyla bildirilmiştir. Ürün ve/veya Hizmetler tamamen Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda özel ölçü ve malzemeyle kişiye özel üretilmiştir.
SİPARİŞ FORMUNA AYRILMIŞTIR
Madde 4. Şirket Bilgileri
Şirket: Arte Marble Madencilik San. Tic. Ltd. Şti.
Adres : Yakuplu Mah. Osmangazi Cad. 84. Sok. No:21/1
Telefon : +90 212 875 34 10
WhatsApp:+90 532 689 34 10
E posta :info@artemarble.com.tr
V.D : Beylikdüzü
VKN: 0851293330
Madde 5. Müşteri Şikayetlerini ve Taleplerini Bildirme Yöntemi
5.1 Müşteriler, sipariş süreçleri ve ürünler hakkındaki bütün talep ve şikayetlerini yukarıda yazılı adrese gelmek suretiyle yüz yüze, posta yoluyla yukarıda yazılı adrese yollayacakları ıslak imzalı fiziksel iletilerle, yukarıda yer alan Müşteri Destek Merkezi telefon numarasını aramak suretiyle telefon aracılığıyla, yukarıda yer alan e-posta (mail) adresine sipariş formunda belirttikleri mail adresinden ya da web sitesine üye iseler üye olurken kullandıkları onaylanmış e-posta (mail) adreslerinden e-posta yollamak (mail atmak) suretiyle Şirket’e iletebilirler.
5.2 Telefon yoluyla iletişime geçilmesi halinde Müşteri’nin kullanmakta olduğu GSM operatörü ücretleri geçerli olacaktır.
Madde 6. Ödeme, Teslimat ve Sözleşme’nin İfasına İlişkin Bilgilendirmeler
6.1 Web Sitesi üzerinden gerçekleştirilen satın alım ve sipariş işlemlerinde Sözleşme bedelinin tamamı Havale/EFT ya da yetkili ödeme kuruluşunca sağlanan Kredi Kartı Ödeme Altyapısı aracılığıyla tam ve nakden müşteriden temin edilecektir.
6.2 Web sitesi dışından gerçekleşen tüm satın alım ve sipariş işlemlerinde ürün ve/veya hizmet bedelinin %50 si(yüzde elli) ön ödeme olarak talep edebilir. Web sitesi dışından gerçekleşen işlemlere; mağazadan sipariş ve mail yoluyla (e-posta) sipariş işlemleri dahildir. Bu işlemlerde ürün ve/veya hizmet bedelinin geri kalan kısmı ürün üretildikten sonra ve ancak sipariş tesliminden önce Müşteri tarafından Şirket hesabına devredilir.
6.3 Teslimat tarihi, Müşteri ile başkaca bir mutabakata varılmamış olunması ya da Şirket’çe işin niteliğinden daha uzun süreceği öngörülmediği ve bu konuda Müşteri ayrıca bilgilendirilmediği takdirde, Sözleşme’nin başlangıç tarihinden itibaren 30 (otuz) takvim günüdür.
6.4 Teslimat ancak Müşteri’nin kendisine, kendisini kanunen temsil etmeye yetkili kimseye ya da Müşteri’ce kimlik bilgileri Şirketle açıkça paylaşılmış bulunan bir üçüncü kişiye gerçekleştirilir. Teslimatın Şirket’ten kaynaklanmayan bir sebeple gecikmesi hallerinde Alacaklı Temerrüdü’ne ilişkin Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.
6.5 Teslimat anında Müşteri teslim edilen ürünü muayene etmek ve ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik ürünü teslim almayacaktır. Teslim alınan ürünün hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslim anından sonra sorumluluk, gizli ayıba ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla, münhasıran ifayı kabul eden Müşteri’ye aittir.
6.6 Şirket faaliyet alanı gereği ağırlık itibari ile yüksek ürünlerin üretim ve teslimini gerçekleştirdiğinden ve iş güvenliği ve sağlığı hususlarına azami dikkati gösterdiğinden Müşteri’den bazı ürün teslimleri için teslim mahalinde ürünün ebat ve ağırlığına uygun bir asansör/taşıma sisteminin varlığı hususunda teyit talebinde bulunabilir. İşbu halde Müşteri teyit verir ve teslim mahalinde uygun bir yük taşıma sistemi mevcut ise taşıma işlemi Şirket tarafından gerçekleştirilir, teslim mahalinde uygun bir yük taşıma sisteminin bulunmaması halinde Şirket Müşteri’ye ücreti tamamıyla Müşteri’ye ait olmak üzere yük taşıyıcı iş ortaklarının müsaitlik takvimini ve ücretini iletir Müşteri’nin kabulü halinde taşıma işlemi Şirket sorumluluğunda gerçekleştirilir. Müşteri’nin yük taşıma sisteminin varlığına ilişkin beyan ve teyitine karşın, teslim mahalinde yük taşıma sisteminin bulunmaması veya var olan yük taşıma sisteminin elverişli olmaması halinde veya Müşteri’nin yük taşıyıcı İş Ortakları ile çalışmayı reddetmesi halinde alacaklının temerrüdü hükümleri uygulanır.
Cayma Hakkı Hakkında Bilgilendirmeler
Madde 7. Cayma Hakkının Olduğu Durumlar
7.1 Müşteri Arte Marble ’nin aksine bir ibare bulunmadıkça stoktan ya da seri üretim malların ticaretini yapmadığını, Müşteri’nin ihtiyaçları ve özel istekleri doğrultusunda mal/ürün üretim ve satımı gerçekleştirdiğini anladığını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
7.2 İstisnai olarak stok ya da seri üretim ürünlere ilişkin gerçekleşen Sözleşmesel ilişkilerde Müşteri’nin 14 günlük kanuni cayma hakkı bulunmaktadır. Stok ya da Seri üretim ürün, mal ve hizmetler Şirket’çe özel olarak belirtilir. Şirketçe özel olarak belirtilmediği hallerde ürün, mal veya hizmetin Müşteri’nin ihtiyaçları ve özel istekleri doğrultusunda hazırlanan mallardan olacağı ve işbu Ön Bilgilendirme Metni’nin 8. Maddesi’nin geçerli olacağı Müşteri tarafından anlaşılmış, kabul, beyan ve taahhüt edilmiştir.
7.3 Cayma hakkı Yakuplu mah. Osmangazi Cad. 84.Sok. No:21/1 açık adresinde bulunan Mağaza’ya posta yoluyla veya 0212 875 34 10 numaralı telefondan veyainfo@artemarble.com.trmail adresine yapılacak yazılı bildirim ile kullanılabilir.
7.4 Müşteri cayma bildiriminde bulunduktan 10 (on) takvim günü içerisinde Sözleşme’ye konu ürün ve malları ve faturayı Şirketçe belirlenen ve Müşteri’nin bilgilendirileceği yöntem ve vasıta ile yollayacaktır. Aksi takdirde, Cayma Hakkı Kullanılmamış kabul edilecektir.
7.4.1 Yönetmelik’in 9/3 Maddesi hükmü uyarınca Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde,tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.
Madde 8. Cayma Hakkının Olmadığı Durumlara İlişkin Bilgilendirme
8.1 Müşteri Arte Marble’nin aksine bir ibare bulunmadıkça stoktan ya da seri üretim malların ticaretini yapmadığını, Müşteri’nin ihtiyaçları ve özel istekleri doğrultusunda mal/ürün üretim ve satımı gerçekleştirdiğini anladığını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
8.2 Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15/1-b hükmü uyarınca "Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler”’de taraflarca aksi kararlaştırılmadığı müddetçe cayma hakkı kullanılamaz. Dolayısıyla Müşteri, aksine bir ibare bulunmadıkça ya da aksine taraflarca özel bir anlaşma hükmü düzenlenmedikçe cayma hakkının BULUNMADIĞINI anladığı kabul beyan ve taahhüt eder.
Sözleşme’nin Kurulmasına İlişkin Bilgilendirmeler
Madde 9. Fiyat Bilgisi
9.1 Sipariş formunda yer verilen ürün ve hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı …… TL (Türk Lirası)’dır. Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dahil satış fiyatı Sipariş Formun’da, işbu Ön Bilgilendirme Metni’nde ve Sözleşme’de belirtilmiştir.
9.1.A 9.1 Maddesi’ndeki fiyat bilgisi boş bırakılmış ise siparişin niteliği itibariyle fiyatın itibariyle önceden hesaplanmasının mümkün olmadığı bir durum mevcuttur. Bu durumda fiyat: birim maliyet, tüm nakliye tutarları, vergisel ve idari yükümlülükler toplamından ibaret olacak ve Müşteri’ye bildirilecektir. Nakliye ve teslimata ilişkin doğabilecek ek masraflar hususunda bunların önceden hesaplanamaması halinde doğabilecek ek masraflar Müşteri sorumluluğundadır.
Madde 10. Sipariş Teyiti
10.1 Web Sitesi üzerinden gerçekleştirilen satın alım ve sipariş işlemlerinde Müşteri’den ayrıca Sipariş Teyit e-postası istenmeyebilir. Şirket’in makul şüpheye sahip olabileceği işlemler bakımından Sipariş Teyit e-postası talep etme ve bu talebi karşılanana kadar Sözleşme’den doğan yükümlülüklerini yerine getirmeme ve/veya dondurma hakkı saklıdır.
10.2 Web sitesi dışından gerçekleşen tüm satın alım ve sipariş işlemlerinde Şirket tarafından Müşteri’den, web sitesine üye ise üye olurken kullandığı e-posta (mail) adresi aracılığı ile Müşteri’nin web sitesi’ne üye olmadığı ve sair diğer platformlardan Şirket ile iletişime geçtiği hallerde bildirdiği e-posta (mail adresinden) özel istek ve ihtiyaçları dahilinde sipariş vereceği ürün ve hizmetlere ilişkin "Sipariş Formu’nu onaylıyorum” ibaresinin açıkça yer aldığı bir e-posta (mail) atması gerekmektedir. Aksi halde Sözleşme kurulmamış sayılacaktır.
Madde 11. Sipariş İptali
11.1 Müşteri, henüz üretimine başlanmayan ve teslim edilmeyen ürünlerde sipariş tarihinden itibaren 2 (iki) gün içerisinde ücretsiz iptal veya değişim talebinde bulunabilir. 2. (İkinci) gün sonrasındaki iptal talepleri için Cayma Hakkı Hakkındaki Bilgilendirmeler geçerlidir.
Madde 12. Ürün Onayı
12.1 Şirket, Müşteri’nin siparişi üzerine hazırladığı ve ürettiği ürünü teslimat gerçekleşmeden önce Müşteri ve Şirket için uygun bir zaman diliminde telefon, internet, e-posta (mail) kanallarından biriyle görüntülü görüşme, video ve/veya fotoğraflamak suretiyle Müşteri’nin onayına sunacaktır. Müşteri’nin e-posta (mail) kanalıyla onay teyiti göndermesi gerekmektedir.
12.2 Şirket’in bütün çabalarına rağmen Müşteri için uygun bir zaman dilimi olmaması, Müşteri’ye ulaşılamaması ve/veya Şirket’in diğer sözleşmesel yükümlülüklerin ağır basması (teslim tarihinin yaklaşması dahil ve bununla sınırlı olmamak üzere) dahil ve bunlarla sınırlı olmamak üzere diğer makul sebepler ile Ürün Onayı aşaması gerçekleştirilemeyebilir.
Madde 13. Müşteri tarafından ödenmesi gereken ön mali yükümlülükler
13.1 Web Sitesi üzerinden gerçekleştirilen satın alım ve sipariş işlemlerinde Sözleşme bedelinin tamamı Havale/EFT ya da yetkili ödeme kuruluşunca sağlanan Kredi Kartı Ödeme Altyapısı aracılığıyla tam ve nakden müşteriden temin edilecektir.
13.2 Şirket, uyguladığı ticari teamül gereği web sitesi dışından gerçekleşen tüm satın alım ve sipariş işlemlerinde ürün ve/veya hizmet bedelinin %50'si (yüzde elli) ön ödeme olarak talep edebilir. Web sitesi dışından gerçekleşen işlemlere; mağazadan sipariş ve mail yoluyla (e-posta) sipariş işlemleri dahildir.
13.3 13.2 Maddesine tabii işlemlerde ürün ve/veya hizmet bedelinin geri kalan kısmı ürün üretildikten sonra ve ancak sipariş tesliminden önce Müşteri tarafından Şirket hesabına devredilir.
Madde 14. Ön Bilgilendirme Metni’ne İlişkin Elektronik Teyit ya da E-posta Yoluyla Teyit
14.1 Ön Bilgilendirme Metni’nin Müşteri tarafından okunduğu, anlaşıldığı ve bu metindeki hususlar hakkında açıkça bilgilendirildiği Müşteri tarafından web sitesinde ödeme aşamasında "Ön Bilgilendirme Metni’ni okudum anladım” ibareli kutucuğu işaretlemek, web sitesi dışında sair diğer yollar ile gerçekleşen siparişlerde ise Şirket’in yollayacağı sipariş formunu ve Ön Bilgilendirme Metni ile Sözleşme metnini içeren e-posta (mail) ‘ya Müşteri tarafından e-posta (mail) yoluyla gönderilecek ve açıkça "Ön Bilgilendirme Metni’ni, Sözleşme’yi, Sipariş Formu’nu okudum, hak ve yükümlülüklerimi anladım” ibaresinin yer aldığı bir e-posta (mail) vasıtasıyla teyit edilecektir.
Madde 15. Ödeme Yükümlülüğü
15.1 Ön Bilgilendirme Metni’nin ve Sözleşme’nin okunması, anlaşılması ve taraflarca imzalanması ile Müşteri, Şirket’e karşı Sözleşme’den doğan para borcunu ödeme yükümlülüğü altına girdiğini anladığını ve bu konuda Şirketçe şüpheye ve açıklığa yer bırakmayacak kesinlikte bilgilendirildiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
Uygulanacak Hukuk ve Uyuşmazlık Çözümü Hakkında Bilgilendirmeler
Madde 16. Yetkili Uyuşmazlık Çözüm Mercisi
16.1 Şirket’le Mesafeli Ürün Üretim ve Satım Sözleşmesi’nin tarafı olan Müşteri, Tüketici ise;
Uyuşmazlık konusundaki başvurularını Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabilirler.
16.1.A 2023 yılı için;
66.000 Türk Lirası altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe veya İl Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapılması zorunludur. Bu miktarın üzerindeki uyuşmazlıklarda Söz konusu uyuşmazlıkların çözümü için 6502 sayılı Kanun’un 73/A maddesi kapsamında sırasıyla dava şartı arabuluculuk müessesesine ve tüketici mahkemelerine; tüketici mahkemeleri bulunmayan yerlerde ise asliye hukuk mahkemelerine başvurulması gerekmektedir.
16.2 Şirket’le Mesafeli Mesafeli Ürün Üretim ve Satım Sözleşmesi’nin tarafı olan Müşteri, Tüketici değil, bir başka ifade ile sipariş verilen ürün mesleki ya da ticari faaliyetler kapsamında edinilmiş ise;
Taraflar arasında doğabilecek ihtilaflarda ve her türlü hukuki işlemde İstanbul Merkez Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
Madde 17. Delil Sözleşmesi ve Tebligat Şekli
17.1 Taraflar arasında gerçekleştirilen e-posta, anlık mesaj ve faks gibi elektronik yazışma kayıtları, kanunen geçerli delil sayılarak, usul hukuku bağlamında kesin ve bağlayıcı delil olarak kabul edilmiştir. Taraflar, işbu Sözleşme kapsamındaki tüm iş ve işlemlerden doğacak uyuşmazlıklarda Şirket’e ait defter, kayıt, belge, mikrofilm, bilgisayar ve ses kayıtları ile Şirket ile Üyeler arasında gerçekleşen yüz yüze görüşmeler ve telefon görüşmeleri sırasında Şirket yetkilileri tarafından tutulan yazılı kayıtların HMK 193/1 maddesi uyarınca yazılı delil olacağını kabul etmişlerdir. Taraflar Şirket’in bilgisayar kayıtları ve Şirket’e ait her türlü belgenin, geçerli, bağlayıcı delil olacağını kabul ve beyan etmişlerdir.
17.2 İşbu Sözleşme ile ilgili Taraflara gönderilecek olan tüm bildirimler ve Taraflar arasında gerçekleşecek bütün olağan hizmet iletişiminde, Şirket’in bilinen elektronik posta adresi ve Üye’nin üyelik formunda belirttiği elektronik posta adresi ve telefon numarası (anlık mesajlaşma ve arama kayıtları dahil) esas alınacaktır. Üye, Üye olurken belirttiği adresin geçerli tebligat adresi olduğunu, değişmesi durumunda 5 gün içinde yazılı olarak diğer tarafa bildireceğini, aksi halde bu adrese yapılacak tebligatların geçerli sayılacağını kabul eder. Müşteri, işbu Sözleşme’nin ifası kapsamında Şirket’e iletmiş olduğu elektronik posta adresine ve Üye hesabına kayıtlı veya Şirket ile iletişime geçtiği telefon numarasına gerçekleştirilen bildirimlerin (arama kayıtları, anlık mesajlaşmalar dahil olmak üzere) yasal tebligat niteliğinde olduğu hususunda muvafakat vermiştir ve Taraflar bu hususta mutabıktır.
Madde 18. Uygulanacak Hukuk
18.1 Sözleşmesel ilişkinin bütününe, sözleşme öncesi görüşmeler, sözleşmesel ilişki sırasında ve sonrasında doğabilecek uyuşmazlıklar dahil olmak üzere, Türk Hukuku uygulanır.
18.2 İşbu Ön Bilgilendirme Metni’nin 16.1 maddesine tabii uyuşmazlıklar bakımından Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri, 16.2 maddesine tabii uyuşmazlıklar bakımından Türk Borçlar Kanunu hükümleri geçerlidir.
18.3 Taraflar arasında doğabilecek ihtilaflarda yabancılık unsuru bulunması durumunda Türk kanunlar ihtilafı kuralları saklıdır.
Tarih:
ARTE MARBLE MESAFELİ/DOĞRUDAN MAL ÜRETİM VE SATIM SÖZLEŞMESİ
Madde 1. Tanımlar
İşbu Mesafeli Mal Üretim ve Satım Sözleşmesi’nde yer alan;
Şirket: "Arte Marble Madencilik San. Tic. Ltd. Şti.”’ni,
Arte Marble:Şirket tarafından işletilen işletmenin adını,
Web Sitesi: Şirket mülkiyetindeki www.artemarble.com.tr domainine yerleşik web sitesi’ni,
Sözleşme: İşbu Mesafeli Mal üretim ve Satım Sözleşmesi’ni, ya da özel olarak belirtildiği hallerde "Kullanıcı ve Üyelik Hizmet Sözleşmesi”’ni
Aydınlatma Metni: KVKK Aydınlatma Metni’ni,
Ön Bilgilendirme Metni:Müşteri’nin sipariş verme anında ve öncesinde aldığı ürün veya hizmetler hakkında Şirket’çe detaylı ve açıkça düzenlenmiş Ön Bilgilendirme Metni’ni,
Kullanıcı(lar):Web Sitesi’ne çevrimiçi ortamdan erişen her gerçek ve tüzel kişi(ler)’i
Üye(ler):Web Sitesi’ne bilgilerini vererek kayıt olan ve üyelik sıfatını kazanan gerçek kişiler’i
Müşteri(ler): Şirket ya da Arte Marble ile Mesafeli Mal Üretim ve Satım Sözleşmesi ya da Mal Üretim ve Satım Sözleşmesi akdeden gerçek ya da tüzel kişi(ler)’i,
Tüketici: Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan her gerçek kişi’yi
Taraf/Taraflar:Tekil kullanım halinde yalnızca Şirket ya da Müşteri’yi, Çoğul kullanım halinde hem Şirket hem Müşteri’yi,
İçerik(ler):Web Sitesi ve/veya herhangi bir web sitesinden yayınlanan veya erişimi mümkün olan her türlü bilgi, dosya, resim, rakam, ses kaydı, video v.b görsel, yazınsal ve işitsel imgeler’i
Ürün(ler):Şirket ya da Arte Marble tarafından websitesinde, mağazada, sosyal medya platformlarında gösterilen müşteri tarafından özel sipariş verilerek bir benzeri hazırlanacak olan özel üretim ürün(ler)’i
Mağaza: Yakuplu Mah. Osmangazi Cad. 84.Sok. No:21/1 adresinde faaliyet gösteren ticari işletmeyi,
Banka: 5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan lisanslı kuruluşları,
Kanun: Ayrıca belirtilmedikçe 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u,
Yönetmelik: Ayrıca belirtilmedikçe Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni,
İfade eder.
Madde 2. Taraflar
2.1 İşbu Mesafeli Mal Üretim ve Satım Sözleşmesi, Şirket ve Müşteri arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde elektronik ortamda kurulmuştur.
2.2 ŞİRKET BİLGİLERİ
Şirket: Arte Marble Madencilik San. Tic. Ltd. Şti.
Adres: Yakuplu Mah. Osmangazi Cad. 84.Sok. No:21/1
Telefon: +90 212 875 34 10
WhatsApp:+90 532 689 34 10
E posta:info@artemarble.com.tr
V.D: Beylikdüzü
VKN: 0851293330
2.3 MÜŞTERİ BİLGİLERİ
Ad Soyad:
T.C. Kimlik No / VKN:
Teslim Edilecek Kişi:
Teslimat Adresi:
Telefon:
E-Posta:
Madde 3. Amaç ve Kapsam
İşbu Sözleşme’nin amaç ve kapsamı, Müşteri tarafından Şirket’in www.artemarble.com.tr domaininde yerleşik web sitesi üzerinden veya e-posta (mail) ortamı dahil olmak üzere sair diğer yöntemlerle elektronik ortamda sipariş edilen, Ön Bilgilendirme Metni ve aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünlerin Müşteri için ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda kişiselleştirilmiş üretimi, satışı ve teslimi ile ilgili olarak Taraflar’ın 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ("6502 sayılı Kanun”) veya Müşteri’nin işbu Sözleşme’nin 5. Maddesi hükümleri uyarınca ve ilgili Mevzuatça Tüketici sıfatına haiz olmaması durumunda 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu ile Tüketici ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uyarınca karşılıklı hak ve yükümlülüklerini belirlemektir.
Madde 4. Sözleşme’nin Konusu
4.1 Sözleşme’nin konusu Müşteri’nin özel istek ve ihtiyaçları doğrultusunda kişiselleştirilerek Şirket tarafından Müşteri’ye sunulmak üzere hazırlanan ürün, mal ve hizmetlerin nitelik, özellik ve niceliklerini belirlemek ve Taraflar’ın işbu Sözleşme’yi imza etmekle girdikleri hukuki ilişkiyi ve bu ilişkiden doğan hak ve borçlarını tespit etmekten ibarettir.
4.2 Sözleşme Kapsamında üretilecek ve teslim edilecek ürün bilgileri Ön Bilgilendirme Metni’nde ve İşbu Sözleşme’nin 6. Maddesi’nde yer alan Sipariş Formu’nda açıkça belirtilmiştir.
Madde 5. Tüketici İşlemi Sayılmayacak Haller
5.1 Şirket’le Mesafeli Mesafeli Ürün Üretim ve Satım Sözleşmesi’nin tarafı olan Müşteri, Tüketici değil, bir başka ifade ile sipariş verilen ürün, mal ve hizmetler mesleki ya da ticari faaliyetler kapsamında edinilmiş ise Tüketici’nin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri uygulanmayacak, Sözleşme ve Sözleşmesel yükümlülükler Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca değerlendirilecek ve yorumlanacaktır.
Madde 6. Sipariş Formu
Madde 7. Sözleşme’nin Bedeli
7.1 Sipariş formunda yer verilen ürün ve hizmetin tüm vergiler ve nakliye dahil toplam fiyatı …… TL (Türk Lirası)’dır. Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dahil satış fiyatı Sipariş Formun’da, Ön Bilgilendirme Metni’nde ve işbu Sözleşme’de belirtilmiştir.
7.1.A 7.1 Maddesi’ndeki fiyat bilgisi boş bırakılmış ise siparişin niteliği itibariyle fiyatın itibariyle önceden hesaplanmasının mümkün olmadığı bir durum mevcuttur. Bu durumda fiyat: birim maliyet, tüm nakliye tutarları, vergisel ve idari yükümlülükler toplamından ibaret olacak ve Müşteri’ye bildirilecektir. Nakliye ve teslimata ilişkin doğabilecek ek masraflar hususunda bunların önceden hesaplanamaması halinde doğabilecek ek masraflar Müşteri sorumluluğundadır.
Madde 8. Sözleşme’nin Takvimi
8.1 Sözleşme, kullanıcının elektronik ortamda kabulü ile birlikte yürürlüğe girecektir.
8.2 Müşteri ile başkaca bir mutabakata varılmamış olunması ya da Şirket’çe işin niteliğinden daha uzun süreceği öngörülmediği ve bu konuda Müşteri ayrıca bilgilendirilmediği takdirde, Sözleşme’nin başlangıç tarihinden itibaren 30 (otuz) takvim günü içinde mal, ürün veya hizmetin üretimi tamamlanarak Müşteri’ye teslim edilecektir.
8.3 Müşteri’nin birden çok mal, ürün ve/veya hizmet için işbu Sözleşme’ye taraf olması halinde taraflarca ayrıca bir teslimat ve ödeme takvimi kararlaştırılabilecektir. Bu halde her iki tarafın açık rızası ile akdedilecek olan Sözleşme Takvimi, işbu Sözleşme’nin eki ve bir alt metni olarak kabul edilecektir.
8.4 8.3 Maddesi uyarınca Müşteri ile ayrı bir Sözleşme Takvimi kararlaştırıldığı takdirde dahi Ön Bilgilendirme Metni ve işbu Sözleşme geçerliliğini koruyacaktır.
Madde 9. Ödeme Şartları
9.1 Sözleşme konusu ürünün teslimatı için bedelinin Müşteri’nin tercih ettiği ödeme şekli ile vadesinde ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, Şirket ürünün üretilmesi ve/veya teslimi yükümlülüklerinden kurtulmuş kabul edilir.
9.2 Web Sitesi üzerinden gerçekleştirilen satın alım ve sipariş işlemlerinde Sözleşme bedelinin tamamı Havale/EFT ya da yetkili ödeme kuruluşunca sağlanan Kredi Kartı Ödeme Altyapısı aracılığıyla tam ve nakden müşteriden temin edilecektir.
9.3 Şirket, uyguladığı ticari teamül gereği web sitesi dışından gerçekleşen tüm satın alım ve sipariş işlemlerinde ürün ve/veya hizmet bedelinin %50'si(yüzde elli)ön ödeme olarak talep edebilir. Web sitesi dışından gerçekleşen işlemlere; mağazadan sipariş ve mail yoluyla (e-posta) sipariş işlemleri dahildir.
9.4 9.3 Maddesine tabii işlemlerde ürün ve/veya hizmet bedelinin geri kalan kısmı ürün üretildikten sonra ve ancak sipariş tesliminden önce Müşteri tarafından Şirket hesabına devredilir.
9.5 Müşteri, ürünün teslim edilmesinden sonra Müşteri’ye ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda Sözleşme konusu bedelin ilgili Banka tarafından Şirket'e ödenmemesi halinde, ürünü 3 (üç) gün içerisinde ve iade masrafları Müşteri’ye ait olacak şekilde Şirket’e iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
Madde 10. Cayma Hakkı
10.1. Müşteri Ön Bilgilendirme Metni’nde ve işbu Sözleşme’de yer alan Cayma Hakkı’na ilişkin bilgilendirmelerin açık ve anlaşılır olduğunu, bu bilgilendirmeleri okuduğunu, mevzuattan ve sözleşmeden doğan hakkın kapsamını anladığını ve kabul ettiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Sözleşme’nin kurulması aşamasından önce bu hususlarla ilgili bir soru ya da sorunu olması halinde derhal Şirket’le iletişime geçmeyi taahhüt eder.
10.2. Bu madde istisnai olarak hangi şartlarda Cayma Hakkı’na başvurulabileceğini düzenler.
10.2.1 Müşteri Arte Marble’nin aksine bir ibare bulunmadıkça stoktan ya da seri üretim malların ticaretini yapmadığını, Müşteri’nin ihtiyaçları ve özel istekleri doğrultusunda mal/ürün üretim ve satımı gerçekleştirdiğini anladığını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
10.2.2 İstisnai olarak stok ya da seri üretim ürünlere ilişkin gerçekleşen Sözleşmesel ilişkilerde Müşteri’nin 14 günlük kanuni cayma hakkı bulunmaktadır. Stok ya da Seri üretim ürün, mal ve hizmetler Şirket’çe özel olarak belirtilir. Şirketçe özel olarak belirtilmediği hallerde ürün, mal veya hizmetin Müşteri’nin ihtiyaçları ve özel istekleri doğrultusunda hazırlanan mallardan olacağı ve Ön Bilgilendirme Metni’nin 8. Maddesi’nin ve işbu Sözleşme’nin 10.3 Maddesi’nin geçerli olacağı Müşteri tarafından anlaşılmış, kabul, beyan ve taahhüt edilmiştir.
10.2.3 Cayma hakkı Yakuplu Mah. Osmangazi Cad. 84.Sok. No:21/1 açık adresinde bulunan Mağaza’ya posta yoluyla veya +90 212 875 34 10 numaralı telefondan veyainfo@artemarble.com.trmail adresine yapılacak yazılı bildirim ile kullanılabilir.
10.2.4 Müşteri cayma bildiriminde bulunduktan 10 (on) takvim günü içerisinde Sözleşme’ye konu ürün ve malları ve faturayı Şirketçe belirlenen ve Müşteri’nin bilgilendirileceği yöntem ve vasıta ile yollayacaktır. Aksi takdirde, Cayma Hakkı Kullanılmamış kabul edilecektir.
10.2.4.A Yönetmelik’in 9/3 Maddesi hükmü uyarınca Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.
10.3 Bu madde Cayma Hakkının Olmadığı Durumlar hakkında açık bilgilendirme ve sözleşmesel şartları düzenler.
10.3.1 Müşteri Arte Marble’nin aksine bir ibare bulunmadıkça stoktan ya da seri üretim malların ticaretini yapmadığını, Müşteri’nin ihtiyaçları ve özel istekleri doğrultusunda mal/ürün üretim ve satımı gerçekleştirdiğini anladığını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
10.3.2 Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15/1-b hükmü uyarınca "Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler”’de taraflarca aksi kararlaştırılmadığı müddetçe cayma hakkı kullanılamaz. Dolayısıyla Müşteri, aksine bir ibare bulunmadıkça ya da aksine taraflarca özel bir anlaşma hükmü düzenlenmedikçe cayma hakkının BULUNMADIĞINI anladığı kabul beyan ve taahhüt eder.
Madde 11. Müşteri’nin Bilgilendirme Yükümlülüğü
11.1 Müşteri, Şirket’e iletmiş olduğu siparişinde istediği ürün hakkında detaylı bilgilendirmede bulunacaktır. Bu bilgilendirme Şirket’in talep edebileceği ek hususlar ayrı kalmak kaydıyla ve bunlarla sınırlı olmamak üzere; malzeme seçimi, ürünün boyutları, işlevselliği, renk ve adet miktarını içerir.
Madde 12. İade/İptal Şartları
12.1 Müşteri, henüz üretimine başlanmayan ve teslim edilmeyen ürünlerde sipariş tarihinden itibaren 2 (iki) gün içerisinde ücretsiz iptal veya değişim talebinde bulunabilir. 2. (İkinci) gün sonrasındaki iptal talepleri için Sözleşme’nin 10. Maddesi hükümleri geçerlidir.
12.2 Sipariş iptalleri ile ilgili geri ödeme süreçleri, Müşteri’nin web sitesine kayıtlı e-posta (mail) adresinden ya da siparişi gerçekleştirdiği e-posta (mail) adresinden yazılı sipariş iptal talebi göndermesini takip eden 14 (ondört) iş günü içerisinde başlatılır.
12.3 Üretimi ve/veya teslimatı gerçekleştirilen ürünler ile ilgili iade geri ödeme süreci işbu Sözleşme’nin 10.Maddesindeki şartların sağlanması kaydıyla, iadeye konu malların ve ürünlerin Şirket’e ulaşmasını takip eden 14 (ondört) iş günü içinde başlatılır.
12.4 Kredi Kartı ile gerçekleştirilen ödemeler bakımından; Müşteri ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka Müşteri’ye geri ödemesini taksitle yapmaktadır. Banka tarafından Müşteri’ye yapılacak iade şekli Banka ile Müşteri arasında olup Arte Marble’nin bu konuda herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
12.5 Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda Şirket, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği Müşteri’ye nakit para ile ödeme yapamaz. Kredi kartıyla yapılan ödemelerin iadesi ödemede kullanılan kredi kartına yapılır.
12.6 Müşteri, Şirket tarafından kredi kartına iade edilen tutarın Banka tarafından Müşteri hesabına yansıtılmasına ilişkin sürecin tamamen bankayla ilgili olduğunu ve 2 ile 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra Müşteri’nin hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğunu anladığını ve bu sebeple olası gecikmeler için hiç bir suretle Şirket’i sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
12.7 Havale/EFT ile gerçekleştirilen ödemeler bakımından ücret iadesi Şirketçe Müşteri’den banka hesap bilgileri istenerek, Müşteri’nin belirttiği hesaba Havale veya EFT şeklinde yapılır. Müşteri’nin belirteceği hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya Müşteri’nin adına olması şarttır.
Madde 13. Şirket’in İfa Yükümlülükleri
13.1 Şirket, Sözleşme konusu ürün, mal veya hizmeti eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları işin gereği olan bilgi ve belgeler ile teslim etmeyi, her türlü ayıptan ari olarak yasal mevzuat gereklerine göre sağlam, standartlara uygun bir şekilde işi doğruluk ve dürüstlük esasları dahilinde ifa etmeyi, hizmet kalitesini koruyup yükseltmeyi, işin ifası sırasında gerekli dikkat ve özeni göstermeyi, ihtiyat ve öngörü ile hareket etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
Madde 14. Sorumluluk Maddesi
14.1 Şirket sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun üretilmesinden ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
Madde 15. Teslimat/Kabul Şartları
15.1 Şirket sözleşmede, sipariş formunda ve ön bilgilendirme metninde belirtilen tarihte ürünün üretimini tamamlayacak ve Müşteri’ye teslim edecektir.
15.2 Müşteri ve/veya Müşteri tarafından e-posta yoluyla Şirket’e kimlik bilgileri iletilen temsilcisi, zamanında üretilen ve teslim tarihinde kararlaştırılan teslimat adresinde hazır bulundurulan ürün/ürünleri kabulle yükümlüdür.
15.3 Müşteri veya Müşteri tarafından e-posta yoluyla Şirket’e kimlik bilgileri iletilen temsilcisi, ürünü teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik ürünü teslim almayacaktır. Teslim alınan ürünün hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Ürün’ün özenle korunması borcu, Müşteri’ye aittir. Siparişe konu olan ürün istisnai olarak ve Şirketçe özel olarak belirtilen stok ve seri üretim mallardan olup bu Sözleşme’nin 10. Maddesi hükümleri uyarınca Cayma hakkı kullanılacaksa ürün kullanılmamalı ve ürün faturası ve teslim sırasında Müşteri’ye iletilen diğer tüm belgeler (örneğin garanti belgesi, kullanım kılavuzu vb.) ile birlikte iade edilmesi gerekmektedir.
15.4 Müşteri’nin, Şirket’e yüklenebilecek açık bir ayıp olmaması, Şirket’in kast ve olası kast halleri dışında meydana gelebilecek zarardan ari teslim edilen ürün(ler)i kabul etmemesi halinde Türk Borçlar Kanunu’nun Alacaklının ve Borçlu’nun Temerrüdü’ne ilişkin hükümleri uygulanır.
15.5 Sözleşme konusu ürün, Müşteri’den başka bir kişi/kurum/kuruluşa, bir başka ifadeyle üçüncü bir kişiye, teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kurum/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden Şirket sorumlu tutulamaz.
15.6 Teslimat Şirket tarafından gerçekleştirildiği hallerde Müşteri’den ek bir ücret talep edilmeyecektir. Ancak teslimatın lojistik alanında Şirket’in birlikte çalıştığı iş ortaklarından biri tarafından gerçekleştirilmesi halinde Müşteri nakliye masraflarını ödemekle yükümlü olacağını bildiğini kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. Ek ücretin talep edilecek olması halinde sipariş formunda ve Ön Bilgilendirme Metni’nde ve Müşteri ile yapılan görüşme kanalları aracılığı ile Şirket, Müşteri’yi bilgilendirme yükümlülüğü altındadır.
15.7 Teslimatın Şirket tarafından zamanında ve tam gerçekleştirilmesine karşın (zamanında ifada ifanın tamamlanması için Şirket’in bütün özen ve özveriyi gösterdiği sabit kabul edilecektir) Müşteri’nin haklı olmayan bir sebeple ifayı reddetmesi, ifanın tamamlanması için üzerine düşen asgari tasarruflarda bulunmaması hallerinde Şirket söz konusu malı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca mahkemenin belirleyeceği bir tevdi mahalline tevdi etmekle ifa sorumluluğundan kurtulacaktır.
Madde 16. Mücbir Sebep
16.1 Hukuken mücbir sebep sayılan tüm durumlarda, Şirket işbu "Mesafeli Ürün Üretim ve Satım Sözleşmesi”, "Ön Bilgilendirme Metni” ve "Sipariş Formu” ile bu metinlerin alt metinleri ve eklerinde belirtilen hususları. geç ifa etme veya ifa etmeme nedeniyle sorumlu değildir.
16.2 Bu ve bunun gibi durumlar, Şirket açısından, gecikme veya ifa etmeme veya temerrüt addedilmeyecek veya bu durumlar için Şirket’in herhangi bir tazminat yükümlülüğü doğmayacaktır.
16.3 ”Mücbir sebep" terimi, ilgili tarafın makul kontrolü haricinde ve Şirket’in gerekli özeni göstermesine rağmen önleyemediği olaylar olarak yorumlanacaktır. Sayılanlarla sınırlı olmamak kaydıyla; doğal afet, salgın hastalıklar, pandemi tedbirleri, isyan, savaş, grev, iletişim sorunları, altyapı ve internet arızaları, elektrik kesintisi ve kötü hava koşulları, Şirket’in gerekli bilgi ve bilişim güvenliği önlemleri almasına karşın web sitesi’ne ve sistemlerine yapılan saldırılar gibi durumlar mücbir sebep olaylarına dahildir.
Madde 17. Zarardan Sorumluluk
17.1 Şirket, mal/ürün’ün Müşteri ya da Müşteri’nin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur.
17.2 Müşterinin, Şirket’in belirlediği taşıyıcı dışında başka bir taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi durumunda, malın ilgili taşıyıcıya tesliminden itibaren oluşabilecek kayıp ya da hasardan Şirket sorumlu olmayacaktır.
17.3 Teslimat anında Müşteri teslim edilen ürünü muayene etmek ve ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik ürünü teslim almayacaktır. Teslim alınan ürünün hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslim anından sonra sorumluluk, gizli ayıba ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla, münhasıran ifayı kabul eden Müşteri’ye aittir. Bir başka ifade ile Müşteri, zarar sorumluluğunun ürünün Müşteri’ye teslim edilmesi anından itibaren Müşteri’ye geçeceğini kabul, beyan, teyit ve taahhüt etmektedir.
Madde 18. Garanti Kapsamı ve Teslimat Sonrası Hizmetler
18.1 Müşteri’nin ihtiyaçları doğrultusunda üretilen ürün Şirket tarafından teslim tarihinden itibaren geçerli olmak üzere 1 takvim yılı boyunca garanti kapsamındadır.
18.2 Teslimat anındaki kusurlar, eksiklikler ya da ayıplar teslimat anında Şirket’e bildirilmelidir. Şirket’in teslimatı gerçekleştirmediği, lojistik konusunda çalıştığı iş ortaklarının teslimatı gerçekleştirmesi durumunda Müşteri ürünü kabul etmeden önce muayeneden geçirmelidir.
18.3 Üretimden, Şirket’ten ve/veya Şirket’in iş ortaklarından ve çalışanlarından kaynaklanan bir kusur olduğu fark edildiği durumlarda Şirket, 30 gün içinde sorunu çözmeyi taahhüt eder.
18.4 Müşteri’nin kullanım hatasından kaynaklı meydana gelebilecek olumsuzluklar ve durumlar Şirket’in sunduğu Garanti Kapsamında değildir.
Madde 19. Sözleşme’nin Devamlılığı
19.1 İşbu Sözleşme’nin herhangi bir hükmünün geçerliliğini veya bağlayıcılığını yitirmesi, geçersiz veya uygulanamaz hale gelmesi diğer hükümlerin geçerliliğini etkilemeyecektir.
Madde 20. Sorumluluk Sınırlandırması
20.1 Bu maddede sayılanlar dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere işbu Sözleşme dahilinde sunulan elektronik ticaret pazar yeri kullanımına ilişkin Şirket’in:
Satın alınacak malların, Alıcı Üye'nin ihtiyaçlarına ve isteklerine uygun olduğuna
Şirket’in satışa sunduğu malların kullanımı ve erişiminin sağlayacağı sonuç, fayda veya getirilerin etkililiğine, güvenilirliğine ve kesinliğine dair,
Satışa sunulan ürünlerin Alıcı Üye’nin beklentilerini karşılayacağına dair,
vermiş olduğu hiç bir açık veya zımni garanti, ifa garantisi ve hiç bir açık veya zımni taahhüt bulunmamaktadır. Şirket, işbu maddede sayılanlar ve sistemsel arızalar, taraflar arası uyumsuzluklar, Satıcı’nın veya Alıcı’nın satıştan cayması da dahil ancak bunlarla sınırlı olmaksızın sair sebeplerden kaynaklanan doğrudan veya dolaylı zararlardan, her türlü kar kaybı, veri kaybı, iş kaybı, itibar kaybı, beklenen tasarrufun kaybı, işin kesintiye uğraması gibi her türlü maddi, manevi ve mali zararlardan ve bu kapsamda Üye veya üçüncü bir tarafça yapılabilecek tazminat taleplerinden sorumlu değildir.
Madde 21. Sözleşme’nin Feshi
21.1 Müşteri, teslimatın yasal süre içerisinde gerçekleştirilmemesinden ya da Şirket’in ve Şirket çalışanlarının kast ve olası kast ile sözleşme hükümlerine ve yükümlülüklerine aykırı davranması sebebiyle Sözleşme’yi tek taraflı olarak feshedebilir. Müşteri tarafından Sözleşmenin feshi durumunda, Şirket teslimat masrafları da dahil olmak üzere Müşteri’den tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içinde Müşteri’ye 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödeyecektir.
21.2 Sözleşme’nin Müşteri tarafından haksız feshi durumunda 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca Şirket, Müşteri’den para borcunun aynen ifası ve geç ifadan dolayı gecikme tazminatı talep etmek, ifadan vazgeçerek, uğradığı müspet zararının taz- minini talep etmek veya sözleşmeden dönerek, uğradığı menfi zararı talep etmek haklarına sahiptir. Müşteri bu hususu anladığını ve kabul ettiğini, kabul, beyan ve taahhüt eder.
Madde 22. Delil Sözleşmesi ve Tebligat Şekli
22.1 Taraflar arasında gerçekleştirilen e-posta, anlık mesaj ve faks gibi elektronik yazışma kayıtları, kanunen geçerli delil sayılarak, usul hukuku bağlamında kesin ve bağlayıcı delil olarak kabul edilmiştir. Taraflar, işbu Sözleşme kapsamındaki tüm iş ve işlemlerden doğacak uyuşmazlıklarda Şirket’e ait defter, fatura, sevk irsaliyesi, kayıt, belge, mikrofilm, bilgisayar ve ses kayıtları ile Şirket ile Üyeler arasında gerçekleşen yüz yüze görüşmeler ve telefon görüşmeleri sırasında Şirket yetkilileri tarafından tutulan yazılı kayıtların HMK 193/1 maddesi uyarınca yazılı delil olacağını kabul etmişlerdir. Taraflar Şirket’in bilgisayar kayıtları ve Şirket’e ait her türlü belgenin, geçerli ve usul hukuku bakımından kesin ve bağlayıcı delil olacağını kabul ve beyan etmişlerdir.
22.2 İşbu Sözleşme ile ilgili Taraflara gönderilecek olan tüm bildirimler ve Taraflar arasında gerçekleşecek bütün olağan hizmet iletişiminde, Şirket’in bilinen elektronik posta adresi ve Üye’nin üyelik formunda belirttiği elektronik posta adresi ve telefon numarası (anlık mesajlaşma ve arama kayıtları dahil) esas alınacaktır. Üye, Üye olurken belirttiği adresin geçerli tebligat adresi olduğunu, değişmesi durumunda 5 gün içinde yazılı olarak diğer tarafa bildireceğini, aksi halde bu adrese yapılacak tebligatların geçerli sayılacağını kabul eder. Müşteri, işbu Sözleşme’nin ifası kapsamında Şirket’e iletmiş olduğu elektronik posta adresine ve Üye hesabına kayıtlı veya Şirket ile iletişime geçtiği telefon numarasına gerçekleştirilen bildirimlerin (arama kayıtları, anlık mesajlaşmalar dahil olmak üzere) yasal tebligat niteliğinde olduğu hususunda muvafakat vermiştir ve Taraflar bu hususta mutabıktır.
Madde 23. Uyuşmazlık Çözümü
23.1 Şirket’le Mesafeli Ürün Üretim ve Satım Sözleşmesi’nin tarafı olan Müşteri, Tüketici ise;
Uyuşmazlık konusundaki başvurularını Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabilirler.
23.1.A 2023 yılı için; (01.10.2022 tarihinden itibaren)
66.000 Türk Lirası altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe veya İl Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapılması zorunludur. Bu miktarın üzerindeki uyuşmazlıklarda Söz konusu uyuşmazlıkların çözümü için 6502 sayılı Kanun’un 73/A maddesi kapsamında sırasıyla dava şartı arabuluculuk müessesesine ve tüketici mahkemelerine; tüketici mahkemeleri bulunmayan yerlerde ise asliye hukuk mahkemelerine başvurulması gerekmektedir.
23.2 Şirket’le Mesafeli Mesafeli Ürün Üretim ve Satım Sözleşmesi’nin tarafı olan Müşteri, Tüketici değil, bir başka ifade ile sipariş verilen ürün mesleki ya da ticari faaliyetler kapsamında edinilmiş ise;
Taraflar arasında doğabilecek ihtilaflarda ve her türlü hukuki işlemde İstanbul Merkez (Çağlayan) Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
Madde 24. Yürürlük
24.1 Sözleşme, kullanıcının elektronik ortamda kabulü ile birlikte yürürlüğe girecek olup taraflarca Sözleşmede belirtilen usuller doğrultusunda sona erdirilmedikçe, ürün, mal veya hizmetin Müşteri’ye teslimi ile birlikte sona erecektir.
Madde 25. Diğer Hükümler
25.1 İşbu Sözleşme ve Ön Bilgilendirme Metni ile Sipariş Formu birbirlerinin ayrılmaz birer parçası ve tamamlayıcı unsurlarıdır.
25.2 Müşteri, ekleri ve alt metinleriyle işbu Sözleşme’yi okuduğunu anladığını ve kabul ettiğini kabul ve beyan eder.